EGÉSZSÉGES ÉLETMÓD

Milyen az ideális reggeli?

2019.05.09 16:54
Milyen az ideális reggeli?

Milyen az ideális reggeli? Hogyan indítsd jól, energikusan a napod? Rohanós hétköznapokon is lehet könnyedén, egészséges reggelit készíteni, melyek megfelelően táplálnak és ellátnak a szükséges ásványi anyagokkal, vitaminokkal. 



Éjszaka az emésztés és a bélmozgás lelassul, nem történik tápanyagfelszívás sem a gyomorból, sem a belekből. Ébredés után kell egy kis idő, mire éhségérzetet érzünk, ez mindenkinél másképp működik, eltelhet fél óra, de akár 2 óra is egyeseknél. Ha te délelőtt 10 órakor érzed úgy, hogy elfogyaszd az első étkezésed, akkor tedd akkor, a lényeg, hogy ne csupán valami gyors harapnivalót keress a reggeli kávéd mellé, hanem add meg szervezetednek, amire valójában szüksége van.

A reggeli elhagyása figyelemzavart, fáradékonyságot, ingerlékenységet, ugráló vércukorszintet eredményez. Ráadásul hajlamosít arra, hogy a nap további részében jelentkező falásrohamok során gyorsan felszívódó, egyszerű szénhidrátokat (péksüteményeket, tésztákat) fogyasszunk, aminek szintén egészségkárosító hatása van és hízáshoz is vezet.

Sokat hallunk manapság az anyagcsere típusokról, ugyanis a tápanyagok (szénhidrátok, fehérjék és zsiradékok) nem mindenkire hatnak egyformán. Ez valóban így van, de a típusok táplálkozása inkább attól függ, hogy ezek az arányok a nap folyamán hogyan oszlanak meg, illetve mit mivel érdemes fogyasztani.

Reggel azonban ébredés után kortizol szintünk magas (ez az ébrenlét hormonja ún. ébresztőhormon), melynek következtében a vércukorszintünk megemelkedik és szervezetünk rengeteg inzulint termel, készenlétben működünk, pörgősebbek vagyunk. Ezért napindítónak a vércukorszintünk stabilizálására lassan felszívódó szénhidrátokra van szükségünk. Tehát bármilyen anyagcseretípusba is tartozzál az ideális reggeli mindannyiunk számára a kásák, kiegészítve ízlésed és diétád szerinti gyümölcsökkel, magvakkal, őrleményekkel, fahéjjal. 

A rostban gazdag táplálkozás a megfelelő anyagcsere alapja, melyek jótékony hatással vannak emésztésünkre, bélflóránkra, immunrendszerünkre, kedélyállapotunkra, munkahelyi teljesítményünkre, hosszú időre teltségérzetet biztosítanak, nem törnek ránk falási rohamok, ráadásul csökkenthetjük vele a szívbetegségek kialakulásának kockázatát is. 

Íme egy egyszerűen elkészíthető, igazán tápanyagdús napindító: zabkása friss gyümölcsökkel, Hester's Life crunchy nuts ropogós magokkal és hozzáadott cukortól mentes Nick's tejcsokoládé darabkákkal. 

Hozzávalók:

Zabpehely

Tejhelyettesítők

Hester's Life crunchy nuts

Csoki édesítőszerrel

még több szuper alapanyagot itt találsz:

smoothie bowl alapanyagok

gluténmentes müzlik, granolák, kásák